jueves, 1 de marzo de 2012

Anàlisi critic d'un cartell publicitari. (Que m'agrada).


ANÀLISIS OBJECTIU. Què veiem?

Nom del producte /marca: Coca-cola

Eslògan /logotip:

Descripció del producte i dels seus destinataris: És l'anunci publicitari d'una beguda. Serveix per refrescar-se. No hi apareixen preus.

Identificació del medi en el que apareix: Apareix en un cartell dissenyat per ser imprès a paper, publicat al 1960.

Descripció dels elements morfològics: Apareix una dona asseguda sobre un trampolí, amb una toballola de platja al terra, somrient mirant cap a l'espectador, amb una coca-cola a la mà dreta.

Text escrit: L'únic missatge escrit que s'expressa és el logo de coca-cola a la part superior esquerra del cartell.


ANÀLISIS SUBJECTIU. Què ens suggereix?

Impacte de l'anunci: Em resulta un cartell que expressa la idea clara de que és una beguda refrescant i de desig (ja que apareix una dona com a principal), és creatiu.

Presentació del producte: És un producte amb gust únic (com a ventatje que apareix davant d'altres productes, potser, d'imitació com PEPSI).

Públic al que es dirigeix l'anunci: A tots els públics.

Valors i estereotips que s'utilitzen com a reclamació o que es manifesten: La bellesa de la dona, situada just al centre, com a punt d'atenció. S'estableixen relacions causa-efecte amb el producte, ja que beure aquesta beguda refrescant porta la felicitat, i ella, somriu.

Significat que es deriva dels elements morfosintàctics i expresius: La tovallola, el trampolí i la piscina que apareix ens recorda a l'estiu. Ens dona sensació de calor i alhora, la frescor de la dona ens suggereix la frescor del producte.

Aportacions de la estructura narrativa: L'únic personatge que apareix es mostra content. El producte aporta la solució a la calor de l'estiu, i per aquest motiu, la dona somiru.

Estratègia comunicativa-persuasiva: Capta la atenció de l'espectador el fet que sigui una dona en banyador, seduint. L'espectador participa per identificació.

No hay comentarios:

Publicar un comentario