sábado, 3 de marzo de 2012

Anàlisi critic d'un cartell publicitari. (Que no m'agrada).


ANÀLISIS OBJECTIU. Què veiem?

Nom del producte /marca: Papakura district council

Eslògan /logotip:

Descripció del producte i dels seus destinataris: És l'anunci publicitari d'una mesura de seguretat. Destinat als conductors.

Identificació del medi en el que apareix: Apareix en un cartell dissenyat per ser publicat a les carreteres perilloses.

Descripció dels elements morfològics: Apareix un nen mirant a l'espectador. L'efecte d'aquest cartell publicitari és que, quan plou, alhora que les carreteres es converteixen en un lloc més perillós, el nen comença a sagna per les orelles, celles, nas, ulls i barbeta.

Text escrit: L'únic missatge escrit que hi ha és una inscripció a peu d'imatge que diu: RAIN CHANGES EVERYTHING. PLEASE, DRIVE TO THE CONDITIONS (Traducció: La pluja ho canvia tot. Si us plau, condueix amb precaució).


ANÀLISIS SUBJECTIU. Què ens suggereix?

Impacte de l'anunci: Em resulta un cartell que expressa clarament la idea de no fer les coses amb precaució, alhora que crec que no és adient per la carretera, ja que l'impacte que pot produir al destinatari és tant fort que provocaria un accident.

Presentació del producte: És un cartell publicitari d'advertència.

Públic al que es dirigeix l'anunci: A tots els públics conductors.

Valors i estereotips que s'utilitzen com a reclamació o que es manifesten i què expresen: La inocència del nen, la no-culpabilitat dels que viatgen amb el conductor. 

Aportacions de la estructura narrativa: L'únic personatge que apareix es mostra sèrio, innocent.

Estratègia comunicativa-persuasiva: Capta la atenció de l'espectador el fet que sigui un cartell tan gran i ple de sang quan plou.

No hay comentarios:

Publicar un comentario